למעלה מ-120 נערים השתתפו במחנה "אחי ורעי" לילדי "קרן ההסעות"

אבי יעקב No Comments on למעלה מ-120 נערים השתתפו במחנה "אחי ורעי" לילדי "קרן ההסעות"

מחנה "אחי ורעי" לילדי "קרן ההסעות" העולים לישיבות ננעל בהצלחה גדולה | למעלה ממאה ועשרים מסיימי כיתות ח' סיימו חמישה ימים גדושים בהווי תורני ופעילות חווייתית והתחזקו לקראת לימודיהם בישיבות הקדושות | אחד הנערים: השבת במחנה גרמה לי להבין שהמקום שלי הוא בישיבה

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למעלה ממאה ועשרים חניכי "קרן ההסעות" סיימו אתמול את מחנה הקיץ "אחי ורעי" שע"י קרן וולפסון. היו אלה תלמידי הקירוב מסיימי כיתות ח' מבתיה"ס של החינוך העצמאי מכל רחבי הארץ, שהתכנסו לחמישה ימי נופש והתעלות, גדושים בהווי חינוכי ומהנה, כהכנה לקראת עלייתם לישיבות הקדושות בחודש אלול הבעל"ט.

מחנה הקיץ "אחי ורעי" התקיים בס"ד זו השנה ה-18, בניהולו של הרב שרגא אלפר, במטרה לחזק את תלמידי הקירוב ובכדי להעניק להם הדרכה טובה לקראת כניסתם לישיבות. מחנה קיץ זה מעניק להם מחדיר בהם הווי ישיבתי בשילוב נופש ברמה הגבוהה ביותר ומצייד אותם בכלים טובים כדי להגיע לישיבה בנפש חפצה.

המחנה, הוקדש השנה לע"נ הנגיד הרב אברהם נחמן ב"ר זאב וולפסון זצ"ל, שתמך ביד רחבה במחנה הקיץ וליווה אותו כבר מתחילת דרכו.. כמו כן משפחת נדיבים מארה"ב ע"י הרב ד.י. מחשובי הלומדים בכולל פוניבז' מרימה אף היא מידי שנה תרומה נכבדה לכיסוי ההוצאות הגדולות.

חציו הראשון של כל יום מימי המחנה שהתקיים השנה בקמפוס מפואר בטבריה הוקדש ללימוד תורני בהווי ישיבתי ע"י מגידי שיעור מיוחדים בסוגיות הלכתיות מרתקות, וחציו השני הוקדש לפעילויות, טיולים ואטרקציות עשירות ומגוונות. כמו כן שמעו התלמידים שיחות מאלפות וסימפוזיונים מהמפקח החינוכי במחנה הרב מרדכי בלוי שרומם את התלמידים, וממחנכים נוספים.

במהלך המחנה חוו התלמידים חוויות רוחניות רבות וכן שבת מרוממת הכוללת דברי תורה מטובי המרצים. יצוין, כי צוות המחנה ופעילי קרן ההסעות בראשות הרב יעקב מויאל מנהל טיפול ההמשך בקרן ההסעות ממשיכים ללוות את התלמידים גם בכניסתם לישיבה, בהתמודדות בכל הקשיים שעלולים להיווצר בתחילת הדרך.

הרב אברהם גרינבוים, יו"ר קרן וולפסון, הטריח את עצמו אל המחנה, ונשא דברים בפני הנערים בדברי השקפה וחיזוק תוך שהנערים מרותקים לדבריו במשך שעה ארוכה.

"אין לתאר את החשיבות של המחנה הזה עבור הנערים שסיימו עתה כיתה ח' ועולים לישיבות קדושות", אומר הרב גרינבוים. "לצערנו ראינו כבר שחופש אחד יכול להוריד לטמיון עבודה של שמונה שנים. החוכמה במחנה אחי ורעי זה לתת לנערים כביכול חוויות גשמיות ובתוך זה לשמור ולהגדיש להם את האידישקייט שימשיכו ללכת לישיבות שנרשמו בהם".

במחנה הופיע גם הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל החינוך העצמאי, שריתק את הנערים במשא מיוחד בדברי אגדה תוך שהנערים משתתפים באופן פעיל וער בדברים ומחווים את דעתם. "ראיתי תלמידים מעכו מנהריה מדימונה נתיבות קרית מלאכי תל אביב ואשקלון. החינוך העצמאי בתפארתו. אני אישית הופתעתי מאוד לטובה מרמת הנערים הללו. למרות שהשיחה נקבעה ליום שישי לפני יציאה לקייאקים בכל זאת רמת ההקשבה והצמאון לשמוע את דבר ה' היו גבוהים מאוד. התפתח מו"מ תורני שאפשר להוציא ממנו קונטרס של ממש.

הרב שרגא אלפר: "השנה המחנה הגיע לפסגות חדשות. ההרצאות שנתנו מטובי המרצים. הושם דגש על תפילות ושיעורים ע"י אברכים שהגיעו מהעיר טבריה. כל המערכת הרוחנית התרוממה השנה בצורה בלתי רגילה"

"השבת במחנה הייתה מרוממת מאוד. שירי השבת והדרשות הרימו את התלמידים יותר מטפח מעל הקרקע. סעודת שבת בליל שבת נגמרה רק סמוך לחצות לאחר שיחה מיוחדת ושירים. ב"ה ההשקעה נותנת את פירותיה בהצלחה גדולה"

"אחת האמהות התקשרה אלי אתמול וסיפרה לי בהתרגשות: 'חזר לי ילד חדש. הוא יצא בלי חשק לישיבה, וחזר עם כל רצון ללמוד. אני מתפללת שהחיזוק היה יחזיק מעמד עד תחילת הזמן ואני מבקשת שתמשיכו לעקוב אחריו שרק ימשיך עם זה"
הרב  אלפר מספר כי השנה הגיעו אליו פניות של תלמידים שהשתתפו במחנה לפני שלוש שנים והם עולים כעת לישיבה גדולה ובקשו את עזרתו. "מרגש אותי שהם זכרו את המחנה כמי שהכניס אותם לישיבה וכעת הם חוזרים לבקש שנעזור להם להשאר בעולמה של תורה"

יצוין, כי לפני המחנה ובמהלכו פעל צוות לוגיסטי גדול ומקצועי כדי להסדיר את כל האישורים הנדרשים ולדאוג לכל התנאים כדי לקיים את המחנה בצורה הטובה ביותר, בניצוחו של הבה"ח אליהו קנטור שניהל את הלוגיסטיקה המורכבת ביד רמה.



0 תגובות